петък, 24 август 2012 г.

Пролет в Будапеща

Малко след като авиокомпания Малев фалира, както си ровех в интернет, попаднах на информация, че Wizz air започват да летят София - Будапеща. От любопитство погледнах билетите на какви цени са и какво да видя: дати 29.04 - 01.05. (точно по време на почивните дни) цените са по 2 лева!!! Будапеща винаги е била в плановете ми за посещение, но не и за тази година, а как е възможно изобщо да устои човек на такава оферта! И така срещу 50 лева, се сдобих с билети отиване и връщане за двама, с включени всички такси. Намерихме и хубав хотел на много добра цена и щастието беше пълно! Най-лошото от цялата работа е, че вече всички билети ми се виждат безбожно скъпи :-)!
И така, на 29.04 привечер, след едночасов полет, благополучно кацнахме на Терминал 1 на летище Ferihegy. Предвижването до хотела се оказа изключително лесно, бързо и евтино. Хванахме влака от Терминал 1 и след около 20 минути слязохме на централната гара Nyugati, където в непосредствена близост беше хотела ни. Цената на билета е 370 HUF (около 1.20 евро). За съжаление в момента мисля, че правят ремонт на Терминал 1 и съответно Wizz air кацат на Терминал 2. От там начина за придвижване е: хваща се автобус 200Е до метростанция Köbánya-Kispest, откъдето може да се вземе метро за центъра. Билетът струва 320 HUF (около 1.00 евро).

След като се настанихме, излязохме да вечеряме и направихме една бърза нощна разходка из Будапеща.

Будапеща е страхотен град! Има уникални сгради, някои не чак толкова добре поддържани, но е истинско удоволствие да се разхождаш там. Самият град е разделен на две части Буда и Пеща, които са свързани с красиви мостове. Всички мостове са били разрушени по време на войната, но по-късно са възстановени. Ето и по известните от тях:

Моста Сечени

Моста Елизабет

Моста на свободата

Предварително бяхме решили, че ще хванем  Hop on Hop off автобуси, за да не се преуморяваме много с вървене :-)! Избрахме Giraffe Hop on Hop off , билетът важи за два дни, автобусите вървят по две линии, които обхващат града, а също така има и една линия по Дунав. Цената е 5000 HUF (около 35 лева), билети се продават на всяка спирка на която спират автобусите, както и пред катедралата Свети Стефан. Според мен напълно си заслужава за тези пари да те возят два дни из целия град, както и  два пъти на лодка! Освен това имат и открити автобуси. Макар че при 33 градуса в началото на май, не знам до колко беше удачно да се возим на слънце, но поне докато се движехме имаше полъх на вятър!
Катедралата Свети Стефан

Първият ден решихме да се возим на червената линия и да се слезем от другата страна на реката, за  да разгледаме Буда

Тази част на града е много уютна.

Царквата Свети Матияш

Статуята на Ищван І, която се намира между църквата Свети Матияш и Рибарския бастион.

Красивия Рибарски бастион или известен още като Рибарските кули.
Нарича се "рибарски", защото е построен на мястото на стар рибен пазар. Седемте кули символизират седемте маджарски племена заселили се тук преди време

Има и приятни кафенета, където може да си починеш след продължителната разходка и да се наслаждаваш на хубавата гледка.

Кралския дворец

Докато чакахме да дойде автобусчето, което да ни откара до Цитаделата се появи тази интересна група. Сигурно снимаха някакъв филм...
Цитаделата се намира на най-високото място в Будапеща...

...съответно гледката от тук е наистина страхотна!

Вечерта решихме да се повозим на корабчето и да видим нощна Будапеща от към реката.. Вечерните турове са от 19.00 и от 22.00 часа и са без спирки. Всички сгради са много ефектно осветени!

На следващия ден тръгнахме пеша към Площада на героите. Това е сградата на гара Nyugati, чиито архитект е Густав Айфел.

На гърба на гарата има Макдоналдс в ретро стил.
Сградите по булевард Андраши

Музей на терора

Сградата на българското посолство  на булевард Андраши

Площада на героите

В близост до Площада на героите се намира замъкът Вайдахуняд, хубаво място за разходка.

По-късно решихме да се качим на един от автобусите на жълтата линия и изминахме целия маршрут без да слизаме.

ретро трамвай в Будапеща

Хапнахме по една торта Добуш в известната кафе-сладкарница Централ...

...и се отправихме към моста Елизабет, откъдето хванахме лодка, за да направим и един дневен тур по Дунав.

остров Маргарита

плаж на остров Маргарита

Разходка по търговската Ваци утца.

Третия ден го бяхме нарекли за шопинг. Но кой да знае, че унгарците така стриктно празнуват 1-ви май - не работеше нито един магазин, както и някои от заведенията. Това в България сигурно никога няма да се случи - на празник да са затворени всички молове - да бе, да!

Но не съжалявахме кой знае колко, отдадохме се просто на лежерни разходки из града.

Сградата на Парламента е изключително красива. Може да я видите в целият и блясък от към Буда.

Тези фонтани излизащи от земята бяха голяма забава за всички деца в тези жеги...

Естествено опитахме от традиционният им гулаш, който не ми хареса, но попаднах на много интересна супа в хлебче, на която не запомних името.

Пробвахме и токайско вино...
...и разни такива вкусотии...

...и най-вкусната паста в Будапеща (според мъжът ми: по-вкусна и в Италия не е ял) - в Okay Italia .
Tortelloni alla Rossini
- с горски гъби и гъши дроб

...и моята паста си я биваше :-)...

Наближаваше 18 часа и трябваше да хващаме влакчето за летището...
...но някой ден отново ще се върнем в Будапеща, защото много ни хареса, а и не пробвахме прословутите бани!

1. Привет,

Хубава разходка и прекрасни снимки (особено тези през ноща). Сега и мен запали за Будапеща.

Поздрави!

Отговори
    1. Привет Евелина!
      Сега Будапеща е по-достъпна от всякога с тези цени на билетите. Е, вярно, че вече няма билети от по 2 лева, но за това пък за 20-30 лева на човек, на посока се намират. Будапеща е много красив град и спокойно може да се изкара там един икономичен уикенд. Отиди - сигурна съм, че няма да съжаляваш :-)!

Изтриване
  2. Благодаря !
    Приятно пътуване и още много снимки !

3. Приятна разходка, с хубави фотоси! Поздравления! :)