вторник, 31 януари 2017 г.

Югоизточна Азия VII част - Куала Лумпур, Малайзия

Куала Лумпур изобщо не беше в първоначалните ни планове. Решихме да включим града в програмата, след като се оказа, че Air Asia престават да летят от Себу до Кота Кинабалу (островБорнео), а това беше много важен полет за нас, така или иначе вече бяхме накупили всичките ни необходими полети из остров Борнео . Останаха ни два варианта - първият беше да летим до там през Манила, а вторият през Куала Лумпур. Въобще не ни се ходеше до Манила, още по-малко с нощувка там, освен това, часовете на полетите изобщо не се връзваха с нашия план. След известен размисъл решихме: Защо пък не, да  отскочим до Куала Лумпур, макар и за 24 часа! Жалко само, че не знаехме още първоначално, че ще летим през Куала Лумпур, защото най-вероятно вместо малайзийската, щяхме да изберем индонезийската част на остров Борнео.

Това естествено наложи известна промяна в нашия план - първоначално бяха предвидени по-малко дни за района на Себу, а сега имахме възможност да добавим още и да включим остров Апо. Да, но по този начин отпадаха трите дни предвидени за Кота Кинабалу и островите наоколо. За момента решихме, че се отказваме от Кота Кинабалу, по-късно се оказа, че все пак ще имаме възможност да го включим.
Трябваше да летим в 15:00 часа, което значеше, че ще пристигнем в Куала Лумпур около 19:00. Това беше един от малкото полети, закупени извън големите промоции на Air Asia и Cebu Pacific, съответно и не беше от най-евтините. Е, не беше и скъп де - 65 лева за 4 часов полет не е толкова зле, но на фона на цените на останалите ми се струваше направо като пладнешки обир 😄!
 Полетът мина спокойно, излетяхме с това шарено самолетче:

Имаше гледки към любимите филипински острови,

прелетяхме и в близост до остров Борнео,

а с приближаването към Куала Лумпур, положението с облаците стана сериозно!

Естествено, при пристигането ни в Куала Лумпур валеше проливен дъжд. Честно казано, малко съжалявах, че си тръгнахме от слънчевите Филипини, представях си, как през следващата седмица, дъждът ще ни бъде постоянен спътник 😃.
Kuala Lumpur International Airport или KLIA 2, където кацат полетите на Air Asia се намира на около 60 километра от центъра на града.

Има няколко начина за достигане до Куала Лумпур:
 1) с автобус - естествено най-икономичният вариант. Има доста фирми, които обслужват трасето и пътуват до различни точки на Куала Лумпур. Нас ни интересува центъра, една от фирмите, които пътуват до там е Sky Bus. Автобусите им са на всеки половин час в интервала от 03:00 до 24:00 часа, цената на билета е 10,50 MYR (около 4,50 лева), а пътуването трае около час и петнадесет минути.
2) с влак -  KLIA EXPRESS е най-бързата и съответно най-скъпа възможност. Само за 28 минути и 55 MYR (около 23 лева) се озовавете на центарлната гара в Куала Лумпур. Влакчетата тръгват на 15-30 минути, в зависимост от това, кое време на деня е.
Другата, малко по-бавна алтернатива на експресния влак е KLIA TRANSIT, който се ползва предимно от местните, защото спира на повече спирки. Доколкото ми е известно, цената е една и съща.
 3) с такси - този начин не го коментирам, не съм проучвала, но най-вероятно е скъпо. А може и да си заслужава, ако сте поне трима, но според мен със сигурност е по-бавно отколкото с влак.
Ние избрахме да ползваме KLIA EXPRESS, защото времето ни в града, така или иначе беше доста ограничено. Между другото през 2015 година, цената на билета беше 35 MYR (15 лева).  За няма и половин час пристигнахме на гарата, откъдето взехме такси до хотела, който бяхме избрали. Хванахмe така наречените coupon taxi - отива се на гишето на съответната фирма, казваш за къде пътуваш, плащаш и ти издават бележка, която се дава на шофьора и той те кара на адреса. Не бяхме избрали много централен хотел за престой - Sunway Putra Hotel 5*, за сметка на това беше точно до метрото, което беше удобно, закуската беше страхотна, освен това имаше и гледка към кулите Петронас.

Настаниха ни, хвърлихме набързо багажа и се отправихме към метрото, за да видим малко от нощен Куала Лумпур. Билетите за метро се купуват от машинки - избираш си метростанцията до която искаш да отидеш и се издава билета. От нашия хотел до KLCC трябваше да се прекачим на друга линия и съответно цената на билета беше 2,50 MYR (около 1 лев).

Не след дълго пристигнахме при основната забележителност на Куала Лумпур - кулите Петронас  - 88 етажните небостъргачи, високи 451,9 метра. От 1998 г. до 2003 г. държат рекорда за най-високи сгради в света.

Намерихме си и заведение с гледка към тях, където хапваха предимно местни, съответно бирата беше табу. За сметка на това яденето беше порядъчно люто.

Полетът ни за Кота Кинабалу беше чак вечерта на следващия ден, така че решихме, че можем да си позволим да се поизлежаваме до  обяд и чак тогава да освободим стаята в хотела. Нямахме конкретни планове, просто се отправихме отново в района на кулите близнаци за разходка.
 В централната част има много красив и приятен парк.

И разбира се, както е обичайно за тези географски ширини, както си беше слънчево, така изведнъж заваля проливен дъжд.
 Решихме да ползваме 1200 метровият закрит проход, който свързва кулите Петронас със шопинг зоната Букит Бинтанг.

Ако сте се изморили от разходки, може да ползвате безплатните автобуси GO KL. Има 4 линии, които обхващат цялата централна част на Куала Лумпур, автобусите се движат от 06:00 до 23:00 часа на всеки 5-10 минути. Освен това, имат и безплатен Wi-Fi.

Освен от туристите, автобусите се ползват и от местните жители. Ние ползвахме лилавата линия, за да се върнем отново в района на кулите.